Hello fremskynder lansering av abonnement som inkluderer bruk i EU/EØS

30.03.2017
Vi lanserer Rollover og Roam Like Home

PRESSEMELDING: Stort påtrykk fra kundene gjør at mobilselskapet Hello innfører tjenestene Rollover og Roam Like Home fra 1. mai 2017.

Hvordan fungerer Roam Like Home?

Befinner du deg i et EU- eller EØS-land kan du bruke mobilen som hjemme, uten ekstra kostnader. Dette inkluderer ringeminutter, SMS, MMS og databruk.

Utenfor EU og EØS gjelder vanlige utlandspriser. Det samme gjelder om du ringer fra Norge til utlandet, uavhengig av om du ringer til EU/EØS eller resten av verden.

Merk at fra 15. juni i år vil alle operatører måtte inkludere bruk i EU og EØS i sine abonnementer. Dette vil trolig medføre endringer hos alle operatører, ikke bare hos Hello.

Hvordan fungerer Rollover?

Hvis du én måned ikke bruker opp hele datamengden i ditt abonnement, vil ubrukt data overføres til neste måned. Har du eksempelvis 3 GB og kun bruker 2, vil du neste måned kunne bruke 4 GB. Dersom du ikke bruker opp denne mengden vil ubrukt mengde overføres til neste måned igjen.

Du kan samle opp like mye data som du har inkludert i ditt abonnement. Har du for eksempel 3 GB, kan du samle inntil 3 GB, og ha totalt 6 GB tilgjengelig i en påfølgende måned. Det er ingen tidsbegrensning på når du må bruke opp oppspart data.

Rollover er tilgjengelig fra 1. mai, men eksisterende kunder kan ta med data allerede fra april.

EU har besluttet at det fra 15. juni i år ikke skal påløpe ekstra kostnader når en kunde bruker telefonen sin i et EU- eller EØS-land.

– Planen var å lansere Roam Like Home i juni, noe alle mobilselskaper må gjøre i tråd med nye EU-regler, men etter stort påtrykk fra kundene, og fordi vi vet at ikke alle reiser i fellesferien, har vi nå besluttet å tilby dette til nye og eksisterende kunder allerede fra 1. mai, sier Hello-gründer Nadir Nalbant.

Fra 1. mai vil alle Hellos abonnementer inkludere roaming i EU/EØS. Vi vil ikke tilby abonnementer som kun gjelder i Norge.

Overfør ubrukt data til neste måned

I de nye abonnementene inngår også Data Rollover. Dette innebærer at man kan ta med seg ubrukt data fra én måned til den neste. Eksisterende Hello-kunder får med seg ubrukt data allerede fra april.

Abonnementer som gjelder fra 1. mai 2017:

Gammel datamengde

Ny datamengde

Ny pris, inkludert Rollover og Roam Like Home

1 GB

129 NOK

3 GB

249 NOK

5 GB

6 GB

349 NOK

10 GB