Kundeservice

Driftsmeldinger: Alle systemer fungerer som de skal.
Min side: Logg inn her
  • Rollover

    Data rollover innebærer at ubrukt datamengde kan tas med videre til neste måned. Har du eksempelvis 3 GB i abonnementet ditt og kun bruker 2, har du 4 GB tilgjengelig måneden etter. Har du kjøpt ekstra datapakke en måned vil ubrukt del av denne overføres.  Overføringen av data skjer helt automatisk og gjelder fra første hele måned du er kunde hos oss. 

     

    Du kan spare opp like mye data som du har i abonnementet ditt.  Har du eksempelvis 6 GB-abonnementet kan du spare opp totalt 6 GB og ha 12 GB tilgjengelig.

     

    Overført data går ikke ut på dato med mindre du endrer abonnement, da vil du miste oppspart data.

     

  • Roam Like Home

    Nå fjerner vi kostnadene ved å bruke mobilen i EU/EØS.  Fra 1. mai kan du bruke inkluderte minutter, meldinger og data når du er på reise for alle mobilabonnementer med Roam Like Home.

  • Hvordan får jeg BankID?

    Hos Hello er bruk av BankID på mobil gratis. BankID på mobil er en elektronisk identifikasjons- og signeringsløsning for enkeltpersoner. Dersom du bytter SIM-kort må du aktivere tjenesten på nytt i din nettbank, da bank-ID er en tjeneste som følger SIM-kortet. Tjenesten BankID må bestilles i din nettbank eller via bankens kundeservice.

     

    Få hjelp og mer informasjon om her.

     

     

     

  • Tvilling og datatvilling

    Bestilling av tvilling-SIM gjør du enkelt på Min Side.

     

    Tvilling-SIM gir deg et ekstra SIM-kort knyttet opp mot ditt mobilnummer, og er en tjeneste for deg som jevnlig bruker to mobiler. Med tvilling-SIM kan du altså ha ett abonnement, to mobiler og ett mobilnummer.

     

    Når noen ringer deg og begge mobilene er på, vil det ringe på begge samtidig. Hvis en av mobiltelefonene er slått av, vil det kun ringe på den mobiltelefonen som er på. Ditt tvilling-SIM har et eget nummer, men når du ringer ut, vil det være ditt vanlige mobilnummer som synes i mottakerens display. Dette gjelder uavhengig av hvilken mobiltelefon du ringer fra, så lenge du befinner deg i Norge (fra utlandet vil ditt tvilling-nummer vises). Det samme gjelder når du sender/mottar SMS. Du kan i tillegg ringe ut fra begge mobiltelefonene samtidig.

    Data-Tvilling passer perfekt til enheter som kun støtter Data og ikke tale/SMS som f.eks iPad.  

     

    Du bestemmer selv om innkommende SMS skal sendes til begge kortene. Dette tilpasser du selv her.

     

    Kjekt å vite

    Tvilling er tilpasset én bruker. Det er ikke mulig å ringe mellom de to mobiltelefonene.

    Meldinger som sendes fra tilleggskortet til et fire- eller femsifret nummer, vil bruke tvillingkortets nummer som avsenderadresse. Svar fra tjenesten vil derfor komme til tvillingkortet.

     

    Enkelte spesialmeldinger til hovedkortet blir ikke kopiert til tilleggskortet. Eksempel på meldinger som ikke kopieres er telefonoppsett (WAP, MMS), MobilHandel, MMS-varsel og SMS med prisinformasjon i utlandet.

     

    Hovedkortet styrer all viderekobling. Du bestemmer selv hvor samtalene skal viderekobles til. Men de blir automatisk viderekoblet til Mobilsvar når mobiltelefonen med tvilling-SIM er opptatt, eller når mobiltelefonen med hovedkortet befinner seg utenfor dekning eller er slått av, og du ikke svarer på mobiltelefonen med tvillingkortet.

     

  • Bytte abonnement

    Du kan selv endre abonnement inne på Min Side.

    Endringen vil tre i kraft første dag i neste kalendermåned.

  • Oppsigelse

    Vil du virkelig si opp? Da har vi feilet, og setter stor pris på din tilbakemelding om hva vi kan gjøre bedre. Vi har ingen bindingstid, og du er fri til å fly, men du er selvsagt velkommen tilbake senere.

     

    Din nye operatør tar seg vanligvis av oppsigelsen mot oss. Hvis du skal slette et nummer fullstendig, så hjelper vår kundeservice deg.

  • Eierskifte

    Eierskifte ved bestilling av abonnement

    Når bestilling på et nummer legges inn hos Hello, sender vi en forespørsel til nåværende operatør.

    I denne forespørselen sammenlignes nåværende eier av nummeret mot eier som registreres i din bestilling hos Hello. Hvis dette er samme person, går bestillingen igjennom. Dersom navnene ikke stemmer overens med hverandre stoppes bestillingen og man får da en e-post fra oss om at eierskifte må utføres på nummeret.

     

    Du har følgende alternativ for å gjennomføre eierskifte og få bestillingen din aktiv igjen. Vi gjør oppmerksom på at SIM-kort ikke sendes ut dersom bestillingen er stoppet.

     

    - I e-posten tilsendt fra kundesenteret finner du et eierskifteskjema som vedlegg. Dette kan signeres av begge parter og returneres till Hello. Dersom du eier en bedrift og det er denne som er eier av nummeret går det fint å sende denne informasjonen til kundesenteret uten å fylle ut eierskifteskjema.

     

    - Dere kan kontakte nåværende operatør og bestille eierskifte hos de. Dato for eierskifte hos denne leverandøren sendes deretter til Hello, som sender en ny bestilling på nummeret ditt for å sammenligne eier på nytt.

     

    Dersom eierskifte ikke gjennomføres eller Hello ikke informeres om prosessen, kanselleres bestillingen da det ikke foreligger en godkjennelse fra nåværende eier av nummeret til å overføre det.  

     

    *Eier av nummeret er personen som eier kundekontoen nummeret ligger aktivt under.

     

  • Gamle abonnement

     

    Smil Lytt Elsk Lek
    Månedspris 68,- 198,- 259,- 295,-
    Minutter 250 10000 10000 10000
    SMS 250 10000 10000 10000
    MMS 100 100 100 100
    Data 250 MB 1,6 GB 5 GB 8 GB
    Grense for redusert hastighet 3 GB 3 GB 5 GB 15 GB

     

    Generelle priser

    Til mobil 0,39
    Til fastnett 0,39
    Til familien 0,00
    Oppstart 0,59
    Oppstart familiesamtale 0,59
    SMS 0,39
    MMS 1,49
    GPRS 1,49
    Etableringspris 0/99
    Tvillingkort 35,00
    Datatvilling 35,00

     

    I utlandet

    Frem til 15. juni gjelder følgende priser for bruk i EU/EØS.  Fra 15. juni er trafikk i EU/EØS inkludert på samme måte som i Norge.

    Ringe lokalt eller til Norge (pr min) 0,49
    Mottak av samtaler (pr min) 0,11
    SMS (sende/motta) 0,19 / 0,00
    MMS (sende/motta) 0,49 / 0,49
    Data (pr MB) 0,49
  • Sperre abonnement

    Hvis mobilen din har blitt mistet/stjålet, eller du av andre grunner ønsker å sperre ditt abonnement, kan du gjøre dette på Min side eller ved å ringe oss på 22 22 23 00. Vår sperretelefon er døgnåpen. 

     

    Har ditt abonnement blitt sperret grunnet manglende betaling, er det viktig at du betaler din faktura snarest mulig, og sender oss kvittering fra nettbanken på betalingen. Da kan vi åpne ditt abonnement igjen.

  • Datakontroll Utland

    Datakontroll utland er forbrukskontroll-tjeneste for datatrafikk i utlandet som automatisk er aktiv. Tjenesten vil sperre for datatrafikk i utlandet når forbruk har nådd 500,- i kalendermåneden.

     

    Når 80 % av beløpsgrensen er nådd, vil det bli sendt et varsel med informasjon om forbruk.

    Dersom du ønsker å fortsette datatrafikken i utlandet kan du sende kodeord FORTSETT UTLAND til 1999. Dersom du har valgt å fortsette ditt forbruk, vil du også motta varsel ved nådd forbruk på 200 %, 400 % og 999 % av beløpsgrensen.

     

    Hvis du har valgt å ikke fortsette datatrafikk utland, vil du automatisk bli sperret for datatrafikk i utlandet ut inneværende måned, når grensen er nådd. Du vil motta et varsel som informerer om dette. Grensen på 500,- vil automatisk aktiveres igjen neste måned.

     

    Ved å sende kodeord STATUS UTLAND til 1999 får du en melding med informasjon over ditt dataforbruk i utlandet hittil inneværende måned.

    Dersom du ikke lenger ønsker å benytte tjenesten kan du sende kodeord STOPP UTLAND til 1999. Du vil da ikke lenger motta varsler eller bli sperret ved et nådd forbruk på 500,-.

     

  • Bruk i utlandet

    For å være sikker på at ditt abonnement fungerer på normal måte i utlandet, er det enkleste å sjekke oversikten for det spesifikke landet du skal besøke. Dette finner du her (se bort ifra prislisten, men sjekk delen med operatører nederst, etter å ha valgt ditt land).

     

    Har du problemer med å få ditt abonnement til å fungere i utlandet, kan det hende du benytter deg av feil operatør. Hello har via Telenor avtaler med spesifikke leverandører i hvert land, det er derfor ikke alle operatører i utlandet man kan benytte. For å sjekke hvilke operatør du skal benytte, sjekk oversikt her.

    Priser for bruk i utlandet finner du her.

     

    Vi har også en tjeneste som sikrer at kostnadene ikke blir overraskende store etter et utlandsbesøk. Se mer om Datakontroll Utland her.

  • Vilkår

    Du kan lese våre vilkår her.

  • Forbruk ut over inkludert datamengde

    Når du nærmer deg grensen for inkludert datamengde vil du motta en SMS med informasjon om dette. Du kan da velge å kjøpe ekstra datapakke(r). Når første ekstra datapakke er brukt opp, vil du motta en ny SMS med tilbud om en ny datapakke. Dette vil gjenta seg frem til antall pakker tilgjengelig på ditt abonnement er brukt opp, se tabell under.

     

    Velger du å ikke kjøpe ekstra datapakke, eller har kjøpt alle tilgjengelige datapakker på ditt abonnement, koster videre databruk 0,99 kr/MB med en makspris på 499,- kr/måned.

     

    For å unngå å betale 0,99 kr/MB for trafikk utover inkludert mengde er det viktig at du kjøper datapakken før du har brukt opp den inkluderte mengden.  Dersom du kjøper datapakke etter at du har gått utover inkludert mengde vil du måtte betale 0,99 kr/MB for mengden frem til datapakken kjøpes. Maksprisen pr måned gjelder den datatrafikken som prissettes løpende, og ikke datapakkene.

     

    Husk at det kan være forsinkelser i vår nettoperatørs rapportering av datatrafikk, og at vår informasjonsmelding om forbruk av data kan være upresis. Følg med på telefonens forbruksmåler for å være sikker.

     

    Type abonnement

    Antall pakker tilgjengelig

    Innhold i pakken

    Pris pr pakke

    Grense for redusert hastighet

    Pris pr MB

    500 MB

    2

    1 GB

    100,-

    3 GB

    0,99

    1 GB

    2

    1 GB

    100,-

    3 GB

    0,99

    3 GB

    2

    1 GB

    100,-

    5 GB

    0,99

    6 GB

    2

    1 GB

    100,-

    8 GB

    0,99

    12 GB

    3

    1 GB

    100,-

    15 GB

    0,99

    20 GB*

    3

    5 GB

    250 ,-

    35 GB

    0,99

     

    * På 20 GB-abonnementet sperrer vi for videre bruk når vi har registrert at det er brukt 20 GB. For å oppheve sperringen må du kjøpe ekstra datapakke ved å sende SMS med teksten 5GB til 2077. Dersom du bruker opp denne pakken legges det automatisk på en ny pakke på 5 GB.  Dette skjer to ganger, og når du har nådd 35 GB settes hastigheten ned og du betaler pr MB.

  • Telefon til service

    Hello tilbyr ikke service eller reparasjon av telefon. Ta kontakt med butikken der du kjøpte telefonen.

     

  • Min side - Abonnement

    Trykk på bildet for større versjon

     

    1. Søk etter abonnement på hele din konto.

     

    Oversikt

    Trykk på bildet for større versjon

     

    Oversikten forteller deg hvilket type abonnement nummeret har, status og brukernavn, med mer.

    1. Bytt abonnement du ønsker å administrere.

     

    Forbruk

    Trykk på bildet for større versjon

     

    1. Bytt abonnement du ønsker å se forbruk for.
    2. Dette viser mengden trafikk abonnementet har inkludert/brukt i dets nåværende pakke, for inneværende måned.
    3. Hent forbruk for gjeldende abonnement, for spesifiserte perioder.

     

    Tjenester

     

    Trykk på bildet for større versjon

     

    1. Bytt abonnement du ønsker å bytte tjenester på.
    2. Etter at du har valgt/fjernet tjenester, trykk på Bekreft endringer for å gjennomføre.

     

    SIM-kort

    Trykk på bildet for større versjon

     

    1. Bytt abonnement du ønsker å se på.
    2. Bestill nytt SIM-kort. 
    3. Bytt mellom hovedkort, tvillingkort og datatvilling.
    4. SIM-kortnummer, PIN og PUK. Vær oppmerksom på at hvis du har endret PIN direkte på din mobil, vil ikke dette fremkomme her. Har du glemt PIN, tast feil PIN til du får beskjed om å taste PUK-kode. Du vil da kunne sette ny PIN-kode.
    5. Aktiver et ledig SIM-kort. Trykk på Bekreft kun en gang, og vent 10-15 minutter før det er aktivt.

      Man kan også aktivere SIM-kort på tvilling- og datatvilling via Min side, men dette gjøres manuelt av vårt kundesenter, og hovednummeret på abonnementet får beskjed med en gang det nye SIM-kortet er klart.

    6. Sperr SIM-kort for utgående trafikk, eller både inn- og utgående.
  • Min side - Fakturagrupper

    Trykk på bildet for større versjon

     

    Hovedoversikten viser liste over samtlige fakturagrupper på kontoen, med søkefunksjon.

     

     

    Fakturaer

    Trykk på bildet for større versjon

     

    1. For å vise betalte fakturaer, huk av for Vis betalte fakturaer, og trykk Søk. Man kan også søke etter fakturaer ved hjelp av fakturanummer. Man kan sortere listen ved å trykke på overskriftene.
    2. Faktisk skyldig beløp. Her er eventuelle krediteringer eller delbetalinger trukket fra.
    3. Viser hvor i fakturasyklusen fakturaen befinner seg.
    4. Genererer en PDF-fil som er identisk som fakturaen.
    5. Klikk her for å få frem nærmere spesifikasjon på din faktura.

     

    Administrasjon fakturagrupper

    Trykk på bildet for større versjon

     

    1. Bytt fakturagruppe du ønsker å administrere.
    2. Huk av i øverste firkant for å markere alle nummer, eller velg ett og ett nummer du ønsker å flytte.
    3. Hvis du er usikker på et abonnement, klikk på forhåndsvisning, så vil du få opp mer informasjon om dette abonnementet i et eget vindu.

    4. Velg fakturagruppe du ønsker å overføre abonnementene til.
  • Min side - Min konto

    Oversikt

     Trykk på bildet før større versjon

     

    1. Tidspunkt for når siste trafikk er lastet inn i vårt system. Trafikk etter dette tidspunktet vil ikke fremkomme på Min side. For å laste inn på nytt, logg ut og inn av siden. Dette vil også oppdatere seg hvis man gjør endringer på abonnement og lignende.

    2. Utestående beløp på alle fakturagrupper.

    3. Hvis det er registrert at det finnes brukere på kontoen som har oversteget sin gjeldende pakke, vil disse fremkomme her. Dette vil gjøre det enkelt å identifisere brukere som kanskje behøver å endre sitt abonnement eller få større datapakker.

     

  • Min side - Få oversikt

     Trykk på bildet for større versjon

     

    1. Oversikt over kontoen, samt bestilling av SIM-kort.
    2. Oversikt og administrasjon over alle fakturagrupper på kontoen, samt oversikt over fakturaer.

    3. Oversikt over alle abonnement på kontoen. Mulighet for å se detaljer og forbruk, endre/legge til tilleggstjenester, se PIN/PUK, sperre og bytte SIM-kort på alle mobilabonnement.

    4. Se brukerinformasjon for innlogget bruker, samt endring av passord.

  • Min side - Tilgangsnivåer

    Det finnes tre tilgangsnivåer til Min side.

     

    Kontoeier

    • Har tilgang til all funksjonalitet.

    I bedriften vil dette typisk være vår kontaktperson, og på familiekontoer vil det være juridisk eier. Tilgangen kan gis til andre, som da kan logge inn med sitt eget mobilnummer, og benytte administrasjonspassordet.

     

     

    Fakturagruppeeier

    • Har tilgang til fakturaer på sin egen fakturagruppe, samt å gjøre endringer på abonnement tilhørende denne fakturagruppen.

    På en konto kan man ha flere fakturagrupper. Slik kan få tilsendt flere fakturaer, med respektivere brukere, eller sende forskjellige fakturaer til forskjellige fakturaadresser.

     

     

    Abonnementseier

    • Har tilgang til fanen Abonnement.

    Kan se forbruk og endre tjenester for sitt eget abonnement. Dette er standardinnloggingen man får ved oppretting av ny bruker på Min side.

Kontakt oss

Telefon:
22 22 23 00
Postadresse
Pb: 6140 Etterstad, 0602 Oslo
Åpningstider: Man-fre: 09-17