Kundeservice

Driftsmeldinger: Alle systemer fungerer som de skal.
Min side: Logg inn her
  • Dekningskart

    Se Telenor sitt dekningskart her.

     

  • Telenor-dekning

    Hos Hello får du full Telenor-dekning. Det vil si at du vil få akkurat samme gode dekning som hos Telenor. 

    Se bekreftelse av tjenestekvalitet her.

  • 4G

    Hello benytter Telenor sitt nett og har derfor 4G-dekning alle steder hvor Telenor tilbyr dette.

     

    Sikre at du får 4G-dekning

    1. Sjekk om det finnes 4G-dekning i ditt område. Dette sjekker du i dekningskartet.
    2. Du er også avhengig av en mobil som støtter 4G.
    3. Alle våre nye SIM-kort er klargjort for 4G. Men har du vært kunde hos oss lenge (over to år) kan du bestille et nytt SIM-kort via Min Side.
  • 4G Tale

    Nå får du 4G tale hos Hello

    4G nettet har til nå bare blitt brukt til datasurfing. Nå blir det mulig å bruke 4G-nettet også til tale. Dette gir deg flere fordeler, deriblant betydelig bedre innendørs taledekning.

     

    4G tale gir mange fordeler;

    Du vil kunne ringe uten problemer, selv om vanlig 3G og 2G ikke fungerer optimalt. Det samme gjelder for folk som bor i avsidesliggende strøk, der telefondekningen ikke er særlig god.

     

    - Det tar kortere tid å sette opp en samtale – typisk 2-3 sekunder mot 7-10 sekunder

    - Bedre dekning innendørs – deler av 4G-signalene går lettere gjennom eksempelvis glassfasader

    - Bedre samtalekvalitet og redusert bakgrunnsstøy

     

    Hvordan får jeg 4G tale

    For å kunne bruke 4G tale må du ha en telefon som støtter teknologien.  Dette gjelder de fleste nyere telefoner fra og med iPhone 6, Samsung S6, Sony Z5, LG G3, etc.

     

    Tjenesten må først aktiveres på mine sider.  Deretter må den aktiveres på telefonen.  Hvor du gjør dette avhenger av telefonen din. På Androidtelefoner er dette normalt under innstillinger – [mer] – mobilnett, mens du på iOS finner tjenesten under Innstillinger > Mobilnett > Mobildatavalg > Aktiver 4G, og velg Tale og data.  For at denne opsjonen skal være tilgjengelig kan det være du må oppdatere til siste versjon av operativsystemet (for iOS må du ha versjon 9.3.2 og Telenor 24.1 som operatørtjeneste). 

     

    Koster det noe ?

    Samtaler over 4G tale regnes som vanlige samtaler og er inkludert i ditt abonnement.

     

  • Wi-Fi tale

    Med Wi-Fi tale kan du ringe og sende meldinger fra ditt mobilnummer over et trådløst nettverk, hvor du ikke har mobildekning. Dette kan være i en kjeller eller i et bygg med dårlig eller ingen mobildekning. Koblingen skjer automatisk uten brudd eller andre forstyrrelser, så lenge mobiltelefonen er koblet på et trådløs nettverk. Beveger du deg bort fra det trådløse nettverket, vil mobilen automatisk koble over til 4G-nettet. Når du ringer bruker du av dine inkluderte ringeminutter.

     

    For å kunne benytte deg av Wi-FI Tale må du ha en telefon som støtter tjenesten samt aktivere 4G Tale. 4G Tale kan du aktivere under tjenester på min side om du ikke har allerede aktivert tjenesten. Husk å sørg for å ha siste Software-oppdatering installert på mobilen din.

    Følg innstillingene for din mobiltelefon:

    iPhone
    Åpne Innstillinger – Velg Telefon – Velg Wi-Fi anrop – Aktiver Wi-Fi anrop. Når WiFi anrop er aktivert vil mobilen automatisk benytte Wi-Fi til samtaler og SMS ved behov.

    Samsung
    Åpne Innstillinger – Velg Wi-Fi anrop – Skru på. Den vil foreslå ”Wi-Fi foretrukket”, og vi anbefaler dette valget.

    Sony
    Åpne Innstillinger – Velg Mer – Velg Wi-Fi anrop – Skru på. Den vil foreslå ”Wi-Fi er foretrukket”, og vi anbefaler dette valget.

     

    Wi-Fi Tale kan ikke brukes i utlandet. Øvrig gjelder ordinære priser for ditt abonnement.

  • HD Voice

    HD Voice reduserer bakgrunnstøy, samtidig som stemmen høres klart og tydelig. Det som skal til for at du også skal kunne oppleve dette, er at du befinner deg på minimum 3G-nett (ses i displayet på din mobil). Samtidig må du ha en telefon som støtter HD Voice. Og sist men ikke minst, personen i andre enden må også oppfylle disse kriteriene.

  • Finner ikke dekning

    Er det første gang du setter i ditt SIM-kort? Da kan det hende din mobil er operatørlåst. Les mer om operatørlås.

     

    Har du ikke operatørlås?

    1. Forsøk først å slå mobilen av og på. Dette løser problemet i overraskende mange tilfeller!
    2. Hvis ikke dette hjelper, forsøk SIM-kort i en annen mobil, for å finne ut om det er mobilen eller abonnementet som er problemet. Hvis du har god dekning med en annen mobil bør du enten kjøpe en ny mobil, eller sende din telefon på service.
    3. Sjekk dekningskartet. Det er også mulig å sende inn en feilmelding til oss, så vi kan feilsøke videre med Telenor.

Kontakt oss

Telefon:
22 22 23 00
Postadresse
Pb: 6140 Etterstad, 0602 Oslo
Åpningstider: Man-fre: 09-19 Lør: 10-14